Funäsdalen!

Hej!
Igår skrev jag ingenting men jag kan ju berätta om gårdagen
ändå.

Det var den första skiddagen och vi åkte skidor i Ramundberget.
Säger bara sälen slänger i väggen! Dom backarna är inget om
man jämför med de här backarna. Mycket längre och skönare
backar. Det är heller inte lika mycket folk här uppe som nere
i sälen. Så tex skiduthyrningen gick som ett rinnande vatten även
där man köpte liftkortet gick det snabbt! Där brukar manju få
vänta i evigheter i Sälen.

Och för att inte tala om utsikten uppifrån toppen! När man stod där
uppe och titta ut över de andra bergen.. ja det var helt fantastiskt!
Så vackert!
Dock hade vi det ganska kallt. På morgonen när vi vakna hade vi 
29 minus ! buuuuh vad kallt det var men sedan under dagen hade
vi mellan 15-20. Men vi hade sol och klarblå himmer. Det var så 
klart att vi kunde se ända till Norge! Häftigt va?!

Jag posar inte, jag håller ner luvan för det såg ut som jag hade pyramid huvud så
jag försökte göra något åt det men lyckades inte särsklit bra haha.

Puss M.A


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0